08 marts 2021

Tur til Køge og mødet med Hr. Svane og frue.

Forårsblomster og svanetur til Køge

Mandag morgen - jeg har dovnet hele weekenden, på det nærmeste i hvert fald, så jeg skulle simpelthen ud og have rørt kroppen og benene. Vejret var flot og jeg skulle bytte lidt tøj i byen, så det var jo bare om at komme afsted.

Gik ind til Centrum via Boholte og Søndre Allé. Der var forår i luften og det blev en god tur. Mødte mine gode venner, Erling og Jytte i byen og udvekslede et par ord med dem. Hyggeligt 💓💓 Vi har jo ikke mødtes siden nogle måneder før nedlukningen, så vi har snart abstinenser.

Jeg gik rundt og kiggede på lidt af hvert i byen og nød bare solen og at der var mennesker omkring mig (tror det var Søren Kierkegaard, der kaldte det et 'Menneskebad'). Købte Latte og Chokorugbrødsboller hos Lagkagehuset og satte mig på Stationstrappen og nød solen.

Efter at have byttet det, jeg skulle gik jeg ned ad Brogade for at tage stien langs banen hjemad. Fik pludselig lyst til at spise årets første is fra Kjærstrup og købte en enkelt kugle chokoladeis.

Satte mig på en bænk ved Køge Å og spiste min is. 
Her fik jeg hurtigt selskab af hr. Svane, som spankulerede rundt på bredden, mens fruen små-øvede sig i redebygning med de græs og sivstrå, der er på kanten af åen.

Efter at have gået frem og tilbage foran mig lidt tid - mens jeg sad musestille - han er stor!! - 
gik han til sidst ned i vandet til fruen og de sejlede lidt rundt i vandet foran mig.

Jeg gik hjemad over broen og ned langs banen til Ravnsborgvej og hjem og var en stor oplevelse rigere 💓💓 


Ingen kommentarer:

En IKKE tur... I dag tog jeg til Tune til Hanne, da jeg skulle aflevere en hæklet høne til en dame, der også bor i Tune. Hanne ville selvføl...