12 februar 2021

Skøn solskinstur til Køge

Lidt hygge og en tur til Køge

Dejlig morgen, som startede med en smuk vinter-solopgang i øst
 og med god tid og intet planlagt for dagen (min hjemmeskole-elev er hos sin far i dag), så jeg startede ud med at se første afdeling af TV-avisen fra DR kl. 7.00, mens jeg spiste morgenmad og slog, da de begyndte at gentage sig selv, over på Go' Morgen Danmark på TV2 😊

Brugte noget tid på nogle småting på PC'en og med at rydde lidt op og ajourføre min BulletJournal med de mange skridt, jeg har gået siden engang i starten af februar og som ikke var blevet skrevet ind.

'Diskuterede lidt med Mille ang. det, at være udenfor i snevejr (det er ikke hendes yndlingsdisciplin).

Jeg havde fået en bestilling på vores supergode Whitening Tandpasta i morges, så jeg fik pakket en pakke og gik ind til Køge for at sende den.

Det var en rigtig god tur til Køge og solen skinnede, men det er stadig koldt (dog intet, der bare minder om i går aftes). Der er smukt, når solen skinner og det hele er hvidt og vinterligt. Her er det åen langs med den sti, jeg ofte benytter mod Køge.


Køge å fotograferet fra broen ved Kvicklys parkeringsplads.
Her i Corona nedlukningen har Køge fået en ny Kaffebar (Køge Kaffebar) i Vestergade, hvor bl.a. Jan fra den nu, desværre, lukkede Jan's Kaffebar i Brogade, huserer. Jeg måtte lige ind og hilse på. Jan's kaffebar var en af mine yndlingssteder at købe ToGo kaffe, når jeg var på vej hjem på gå-ben fra en tur i Køge.

Jeg fik en skøn kop HavreLatte ToGo og tog den med hen på Torvet, hvor jeg stod i solen og nød den (nåede at drikke den inden den blev helt kold 😨 ). Jeg hoppede på en bus hjemad og sidder nu her og skriver blog efter en dejlig tur på 5,6 km.

Nu må jeg vist hellere finde på noget aftensmad 😀.


Ingen kommentarer:

En IKKE tur... I dag tog jeg til Tune til Hanne, da jeg skulle aflevere en hæklet høne til en dame, der også bor i Tune. Hanne ville selvføl...