28 februar 2021

Åshøje Overdrev til Krageskoven

Fra Åshøje Overdrev til Krageskoven...

Kan man gå gennem skoven fra den ene skov til den anden? Det har man ikke kunnet før selvom de to skove grænser helt op til hinanden. Da jeg sad og kiggede på området på min AllTrails app. fandt jeg en sti tegnet, så den forbandt stisystemerne i de to skove med hinanden.

Jeg tænkte, at DET skulle undersøges nærmere og trak i gå-skoene og en jakke.

Vejret var upåklageligt - nærmest forårsagtigt og jeg startede ud på turen og gik mod Åshøje og en af broerne, der fører over Sydmotorvejen og ind i skoven, Åshøje Overdrev.

Jeg fandt den pågældende sti, som godt nok var lidt speciel og lidt svær at gå på. Den var godt nok også 'spærret' med et par grene, der hvor den starter, så man ikke kunne køre ind ad den.

Her fortsætter stien så (det er godt, man har et online kort med 'blå prik' på). 

Jeg fulgte retningen og pludselig stod jeg faktisk på den sti i Krageskoven, som jeg forventede at komme til. Her er jeg i kendt land, for jeg har boet i denne skønne skov i 3 år og gået tur med min skønne schæfer, Laika hver dag, to gange om dagen her.

Herfra var det nemt at finde vejen hjemad, ned forbi Kokkeledshuset, som jeg boede i med Palle og mine 3 børn og derefter ud til en af de andre broer over motorvejen, hvor Køge å løber forbi og har gravet sig dybt ind i skrænterne i løbet af årene.

Herfra gik det over motorvejsbroen til Vasebækvej og videre derfra ad stien, som går langs skoven.... 

...og ender ved Salamandersøen og ca. midt på Vasebækvej. 

Gik gennem den lille skov ved siden af Vasebækgård og over til vores hjemlige sti-system, hvorfra der var 10 min. hjem.

Senere på aftenen gik jeg tur i mørket for at teste kameraet i min nye telefon i mørket.

PS Natbillederne er ikke så gode i kvaliteten på en PC, som på SmartPhone.



Lige til sidst også et billede af månen over vores lille sø i Hastrup.

Og så Godnat herfra :-)







Ingen kommentarer:

En IKKE tur... I dag tog jeg til Tune til Hanne, da jeg skulle aflevere en hæklet høne til en dame, der også bor i Tune. Hanne ville selvføl...