05 februar 2021

Mormors hjemmeskole

 Så er Mormors hjemmeskole åbnet


Datteren er lærer i 1. klasse, så hun skal starte på job på mandag. Det kræver jo lige en hel del forberedelse på skolen, så hun har været der de seneste dage. 

Datterdatteren går i 5. kl., så hun skal stadig hjemmeskoles via Teams osv. Hun klarer det fint og virker ok med det, MEN det er altså ikke så fedt at skulle sidde hjemme alene fra tidlig morgen til ud på eftermiddagen, når mor nu ikke er hjemme mere.....

..... Derfor har vi nu oprettet Mormors Hjemmeskole. Så eleven mødte ind her fra morgenstunden (kl. 7.55, så hun lige kunne nå at være klar til kl. 8, hvor læreren går på) og mor tog på arbejde for at gøre klar til de små elevers ankomst.

Her sad hun uforstyrret de første timer indtil spisepausen, men så kom hun ned i stuen til mig og fik lidt selskab til den sidste time. Det er dejligt at iagttage, hvordan det kører på skinner med undervisningen og eleverne tilsyneladende har det fint med online-skole.

Og som den søde mormor jeg jo er, så bagte jeg da lige boller til vores eftermiddagspause 😇

Jeg havde jo afleveret min smartphone til reparation på Frederiksberg i onsdags og den blev meldt klar til afhentning i løbet af fredagen. Det betød jo lige en tur mere til Hovedstaden - denne gang i blæst og kulde. 

Høj himmel gjorde, at Skt. Jørgens Sø i dag havde det smukkeste blå skær på isen.

Da jeg ankom med toget til Køge st., kørte bussen - som den gør 8 ud af 10 gange - lige i det øjeblik, hvor toget åbner dørene, så passagerne kan komme ud. Jeg havde derfor god tid til næste bus og valgte at gå gennem byen til Torvebyen stoppested. 

På stationstrappen var der sat de smukkeste lamper op og folk stod sammen, hver for sig, og beundrede den smukke opsætning. 


Jeg nåede bussen ved Torvebyen og nåede også lige at få lidt aftensmad, da jeg kom hjem efter en ret så kold tur.



Ingen kommentarer:

En IKKE tur... I dag tog jeg til Tune til Hanne, da jeg skulle aflevere en hæklet høne til en dame, der også bor i Tune. Hanne ville selvføl...