01 februar 2021

Hjemmedag og Mormormaddag

 Vask, rengøring, oprydning...

... kan det næsten blive mere kedeligt?? Og dog, det er jo super lækkert, når det hele er overstået og man virkelig har været i alle krogene, så det hele skinner 'som katteskidt i måneskin', som min far altid sagde.

Datter, datterdatter og jeg har en fantastisk dejlig tradition, nemlig Mormormad-dag, hvor vi spiser sammen hver mandag og vi får mad som min mor lavede det. Helt tilfældigt fik jeg kigget i kalenderen forleden og fandt ud af,  at den første gang, vi spiste mormormad var mandag, den 3. februar sidste år...

SÅ VI HAVDE 1 ÅRS JUBILÆUM i aften. Derfor stod menuen også på krebinetter, som egentlig var den udløsende faktor til traditionen og som vi også fik den første aften. Dengang med stuvede ærter og gulerødder til. I dag fik vi så stuvet spinat til sammen med kartofler, gulerødder og sødekartofler stegt i fad i ovnen. Til dessert var der Gammeldags Æblekage, som barnebarnet er helt vild med.

Vi havde en rigtig hyggelig aften og der kom en lille skål æblekage med hjem til datterdatteren i morgen.

Jeg fik lige snuppet et billede af en flot solnedgang over min have og naboernes huse.

Efter en hyggeligt aftentur med datter og hund, sidder jeg nu her og har lige set 1. afsnit af Badehotellets 8. sæson og skriver blog. I morgen står den på tur med Tante 1 til Åmarken st. via Planetstien - med stop på øen mellem Kalvebodbroerne for at se om vi denne gang kan finde 'Lange Liv' og derefter langs vandet på stierne til Ishøj st. Mere om det i morgen på ToTanterPåTur.


Et enkelt stemningsbillede fra vores lokale sø, som datter og jeg gik rundt om til aften. Billedet er taget i går, da jeg slet ikke har taget billeder på turen i dag.

Ingen kommentarer:

En IKKE tur... I dag tog jeg til Tune til Hanne, da jeg skulle aflevere en hæklet høne til en dame, der også bor i Tune. Hanne ville selvføl...