10 februar 2021

TanteTur og et smut til Køge

Tantetur til Bregentved og Migtur til Køge

Hanne og jeg tog en tur til Bregentved Gods og gik en skøn tur i parken og i skovene omkring godset. 

Vejret var virkelig med os og vi havde det skønneste solskin hele dagen. Vi gik for det meste i læ og mærkede faktisk kun blæsten på to strækninger langs med marker.

Se mere om turen på To Tanter på Tur - bloggen.

Da jeg kom hjem måtte jeg lige en tur til Køge for at aflevere en pakke, der skulle sendes. Vejret var stadig super fint, så jeg gik derind.

Køge å har altid fascineret mig og jeg har nok snart flere hundrede billeder af den fra forskellige vinkler og steder. Her er ét taget var broen ved Brogade. Der er, som det fremgår af billedet, is på åen nu.

Selvom der er åbent vand i kanten holdt det desværre ikke et par halvstore drenge fra at gå rundt ude på isen 😨


Smukt, det er der under alle omstændigheder 💓 Her er det det berømte lysthus, som ligger ved å-bredden. Det blev forøvrigt restaureret for et par år siden og står så flot nu.

Ingen kommentarer:

En IKKE tur... I dag tog jeg til Tune til Hanne, da jeg skulle aflevere en hæklet høne til en dame, der også bor i Tune. Hanne ville selvføl...