27 februar 2021

Stilhed på kanalen...

Corana træthed?


Der har godt nok været stille her på kanalen den seneste uges tid, men nu må jeg vist hellere tage mig lidt sammen og fortsætte den gode vane med at skrive lidt om mine dage her på kanalen. Mest for mig selv og lidt for dig, der måske følger lidt med på sidelinjen 😍

Billedet her siger mig et eller andet om mit liv for tiden. Dagene er ligesom alléen her lange, men det er dog stadig til at få øje på enden (på dagen).

Nå, jeg skal ikke klage, jeg har det fint og er, så vidt vides, sluppet for Covid'en.... meeeen jeg er ved at være en smule træt (en smule underdrivelse kan forekomme) af at være mere eller mindre alene med min søde kat, Mille. 

Og når det så er sagt, så har jeg da set mine drenge en enkelt gang i den seneste måned og min datter bor jo heldigvis så tæt ved, at vi ses med jævne mellemrum (måske en smule mere jævne end før, men som lærer for en 1. kl. og med et 5.kl.s barn, som bliver hjemmeskolet, så er hun jo hårdt arbejdsramt). 😊

HELDIGVIS har jeg jo stadig min søde vandre-veninde, som jeg går tur med én eller to gange om ugen (mest det sidste for tiden) OG det er jeg super glad og taknemmelig for. Vi har været vidt omkring den seneste måned som Roskilde, København (gik lige en Halvmarathon), Korsør/Slagelse, Amager og Bidstrup skovene. Alle ture kan ses på To Tanter på Tur - bloggen

Jeg har også fået gået et par lange ture på egen hånd på det seneste, f.eks. en tur over Hastrup til Billesborg skole og Knapmagerstien og hjem.

Jeg har fået ny SmartPhone, da den gamle i bogstavligste forstand gik op i limningen ved bagbeklædningen.

Så derfor var jeg en tur i København af et par gange. Dels for at bestille telefon og et par dage senere for hente den. 

Jeg gik, som jeg ofte gør, fra Sjælør st. til Vesterbro via Carlsbergområdet, hvor jeg synes, at det er sjovt af følge udviklingen i de mange byggerier derude.

Og så går jeg gerne en tur med min specielt gode ven derinde, gennem byen til Nørreport og tilbage til Københavns Hovedbanegård, hvor jeg så hopper på toget hjem. Her står jeg på Store Kannikestræde og kigger op mod Vor Frue Kirke.


Jeg har også været et par ture gennem Gl. Kjøgegaard, da jeg synes, at det er sjovt at følge forårets komme derude på Åsen.

De første Dorthea-liljer (ligner store vintergækker) var lige kommet frem, da jeg var der senest.
Jeg må hellere se at komme en tur derop igen, da jeg har hørt at ALLE Dorthea liljerne nu er fremme og i et eller andet stadie af blomstring. Billede følger.








Ingen kommentarer:

En IKKE tur... I dag tog jeg til Tune til Hanne, da jeg skulle aflevere en hæklet høne til en dame, der også bor i Tune. Hanne ville selvføl...