11 februar 2021

TanteTur til Copenhagen Light Festival

Hjemmeskolen er flyttet hjem...


I dag har min elev valgt at prøve at være alene hjemme hos sig selv, så jeg har ikke været 'på' idag, men  bare 'stand-by'. Hun har åbenbart klaret sig helt fint, for da jeg omkring frokost spurgte pr. sms, hvordan det gik og om hun har husket at spise osv. fik jeg meget hurtigt svar: JA  (hmmmm, et barn af få ord 😃)

Nå, jeg brugte min vundne 'frihed' til at bruge et par timer på at få gjort mit puslespil færdigt (det holdt hårdt for og jeg troede til det sidste, at der måtte mangle nogle brikker, som jeg slet ikke kunne finde). Det endte dog med at alle brikker var der og det blev super fint og skal nu op og stå på en hylde et stykke tid til jeg får puslet et nyt. 

Jeg fik så også lige ordnet lidt forskelligt, som har været forsømt et par dage.

Trods bidende kulde tog Hanne og jeg toget til Hovedstaden for at gå en tur og for at se Copenhagen Light Festival. 

Vi stod af på Københavns Hovedbanegård og gik ud til havnen og startede med at gå på Islands Brygge siden. Her er vi nået ned til Københavns Inderhavns bro, som var smukt belyst.

Der var koldt at gå på Amagersiden af havnen, så vi gik over broen og tilbage langs den anden side af vandet.

Der var mange smukke belysninger undervejs og der er en mere udførlig beskrivelse og flere billeder på vores blog, To Tanter på Tur.

Det var koldt, koldt, koldt og da vi nåede til Nyhavn og Kongens Nytorv (hvor denne stjerne står) blev vi enige om, at vi havde fået kulde nok og gik ad Strøget til toget og kørte hjem. 

Dejlig, men unægtelig, meget kold og blæsende (det første stykke i hvert fald) tur. OG for at sætte prikken over i'et for mig, så var min bus, som eller er en A-bus, 101A (('Vi passer med toget', reklamerer de med) lige kørt 3 minutter inden toget kom ind (til tiden!!!) - en vane, som den bus har hele døgnet!!), så jeg fik lige gået lidt ekstra tur i kulden i Køge inde bussen dukkede op 18 minutter senere (ja, den var en smule forsinket også).

Nå, men jeg nåede da hjem i god behold og kunne hoppe under dynen og få varmen efter en, trods kulde og forsinkelser, dejlig aften 💓).


Ingen kommentarer:

En IKKE tur... I dag tog jeg til Tune til Hanne, da jeg skulle aflevere en hæklet høne til en dame, der også bor i Tune. Hanne ville selvføl...