10 januar 2021

Velkommen til Fru Larsens Univers

Velkommen til Fru Larsens Univers

Kære læser,

Jeg må jo nok hellere starte med at fortælle lidt om mig selv og om mit lille Univers:

Jeg er en moden, pensioneret og passioneret kvinde, der har oplevet 67 somre indtil nu og jeg har tænkt mig at opleve mindst 37 endnu. Jeg har 4 dejlige børn (dreng, pige, dreng, dreng), som alle er voksne og er ude i livet på forskellig vis. Jeg elsker min familie og mine foreløbig 3 børnebørn (håber da på et par stykker mere en gang med tiden) og bruger meget gerne tid sammen med dem (i det omfang, de har tid, lyst og lejlighed). Jeg bor tæt på min datter og hendes datter, så dem ser jeg, i sagens natur, mest. 

Jeg har mod på livet og har mange, forskellige interesser, bl.a. håndarbejde af forskellig art, hækling, strikning og broderi (men prøver også gerne kræfter med andet), jeg tegner og skriver i min Bullet Journal eller bare på en blok og så går jeg mange og lange ture med den allersødeste gå-veninde og med min kæreste.

Jeg bor alene - eller rettere, jeg har fået lov af min kat, Mille, til også at bo, i et skønt rækkehus lidt udenfor Køge, bare jeg giver hende mad og vand hver dag.

Jeg er generelt meget positivt indstillet og når der er bump på vejen, tænker jeg altid på, at der er 2 muligheder: 
  • synke ned i dybet og forfalde til selvmedlidenhed og negative tanker
  • tage udfordringen op, komme op på 'hesten' igen og finde noget positivt input til hjernen

Da en af de ting, der forliges meget dårligt med mit temperament er negativitet (og dog er det den grøft, der altid er tættest på, når man er ved falde af vejen) har jeg bevidst valgt at gå til den anden side...

Det er jo gammel visdom, at de vibrationer, man sender ud i verdensrummet, er de vibrationer, der kommer tilbage til én. Sagt med andre ord: Negativitet tiltrækker negativitet og positivitet tiltrækker positivitet! 

Prøv at tænke på følgende, som du sikkert godt nikke genkendende til:

Hvis du, som jeg, f.eks. går mange ture, så har du sikkert også oplevet, at hvis du smiler til en person, du møder og måske ønsker 'God aften' eller 'God tur', så får du et smil igen og et ønske om det samme 😀 Går du forbi personen og stirrer ned i jorden, så får du samme attitude tilbage.

På denne blog har jeg valgt at udfordre mig selv og hver dag (eller hver anden) fortælle om, og i de fleste tilfælde også vise, hvad der har gjort mig glad i løbet af dagen.

Mange gange skal der ikke så meget til💕

De bedste hilsener

Pia 😃

Ingen kommentarer:

En IKKE tur... I dag tog jeg til Tune til Hanne, da jeg skulle aflevere en hæklet høne til en dame, der også bor i Tune. Hanne ville selvføl...