11 januar 2021

Mormormaddag og Mille


Mormormaddag og Mille, the cat đŸ±

Du kan lige sÄ godt vÊnne dig til det. Hende her kommer der nok flere billeder af hen ad vejen.

Mille, som er min skĂžnne kat pĂ„ ca. 7-8 Ă„r (hun stammer fra et internat, sĂ„ det vides ikke helt med sikkerhed, men pĂ„ hendes papirer stĂ„r der, at hun har fĂždselsdag den 1.3.13, sĂ„ det siger vi sĂ„ 😉 )

Jeg har haft Mille i snart 2 Ă„r, sĂ„ vi kender hinanden godt efterhĂ„nden. Mille er virkelig et positivt indslag for mig i hverdagen og vi taler meget sammen i lĂžbet af dagen 😀 Jo jo, hun kan sagtens fortĂŠlle mig, at hun gerne vil have mad eller rent vand, vil ud i haven eller op i den stol, som jeg sidder i osv. Hun er en meget klog kat.

NĂ„, men hende skal du nok fĂ„ lov at stifte nĂŠrmere bekendtskab med senere 😉

I dag har vÊret en ret sÄ regnfuld dag og jeg har kun lige vÊret ude for at gÄ i Aldi og kÞbe ind til aftenens Mormormaddag, en fast mandagstradition, hvor datter og datterdatter kommer og spiser mad som min mor lavede det. Se det er en herlig tradition og altid mandagens hÞjdepunkt.

I dag stod menuen pÄ koteletter i fad med grÞnsager (porrer, lÞg, broccoli, squash og markchampignon) og sÄ med hakkede, flÄede tomater og kokosmÊlk over. Ind i ovnen med de forstegte koteletter og grÞnsager, hakkede tomater og kokosmÊlk og sÄ blev der serveret rÄstegte sÞdekartofler til (en af vores favoritter).

Efter maden gik datteren og jeg en aftentur med datterhunden, som hedder Messi (han er rigtig meget sÞd og og rigtig meget pekingeser!). Det stÞvregnede pÄ turen, men det blev opvejet af vores hyggesnak undervejs pÄ de ca. 2,5 km, vi gÄr nÊsten hver aften sammen.

Ingen kommentarer:

En IKKE tur... I dag tog jeg til Tune til Hanne, da jeg skulle aflevere en hÊklet hÞne til en dame, der ogsÄ bor i Tune. Hanne ville selvfÞl...