16 januar 2021

På tur i omegnen

 En skøn tur i omegnen...

I dag var vejret lige til at gå en lang tur i. Solen skinnede fra en blå himmel og temperaturen var omkring frysepunktet. Jeg trængte til frisk luft og til at få rørt benene 

Det blev til en tur ud over Gammel Hastrup og end over Køge Golfklubs bane.

Her så (og hørte) jeg årets første solsort, som sad helt oppe i toppen af et træ (beklager billedekvaliteten, der er zoomet ret meget ind).

Turen gik videre ud ad Billesborgvej til Knapmagerstien. Her var noget af et særsyn for tiden, nemlig en flyver på den blå himmel 😏

Der var smukt i skoven ved Billesborg og der var rigtig mange andre mennesker, som var ude for at nyde det supergode vejr. 

Fra Knapmagerstien (som faktisk hedder Knapmagervej) er der den smukkeste udsigt ind over Køge by. Det er måske svært at se på billedet, men så kan jeg kun sige, at det er en tur værd.



Sidste billede er et af de mange smukke, og mange gange gamle, træer, man møder på sin vej gennem en skov. Og jeg må advare, jeg har en passion for smukke træer, så der kommer nok flere her på bloggen.

11,5 km blev det til i det superfine vejr og så var det tid til kaffe, da jeg kom hjem. 

Billede af ruten


Ingen kommentarer:

En IKKE tur... I dag tog jeg til Tune til Hanne, da jeg skulle aflevere en hæklet høne til en dame, der også bor i Tune. Hanne ville selvføl...