25 januar 2021

Et par hjemmedage og en rigtig dejlig tradition

 Afslapning og en kort tur...

Søndagen bød på total afslapning med snak og hygge. Om eftermiddagen gik jeg en tur 5,1 km rundt i omegnen af Hastrup. Dejlig tur i godt vejr og med tiden 0:58:59 - så jeg holdt et rimeligt godt tempo.

Jeg fik også ajourført Hannes og mine ture for 2020 i min Bullet Journal. Det blev til i alt 676 km har vi gået sammen på en masse spændende ture i det ganske, danske land.
Her 1. halvår, hvor hver firkant repræsenterer 2 km gang. Her nåede vi 330 km og drak 32 kopper Latte. Vi holdt pause fra gåturene fra 12/3 til og med 14/4, så der er en hel måned uden gåture.

I andet halvår nåede vi 346 km og det til trods for, at vi i starten af perioden havde nogle ret korte ture pga. Hannes hælespore.

Nå, men nu er vi igen Fit for Fight, så vi regner bestemt med, at slå de 676 km i 2021.

Siden 3. februar 2020, har jeg hver mandag aften haft datter og datterdatter til MormorMiddag, en ugentlig hyggedag med aftensmad hos mig. I starten var temaet MormorMad, altså som min mor lavede mad, så vi var igennem Hakkebøf med løg, Frikadeller med stuvet hvidkål (som blev til spidskål), Hamburgerryg med spinat og brunede kartofler, Krebinetter osv. osv., men i dag stod menuen på en Kyllingeret med søde kartofler, snackpeber, løg og broccoli med kokosmælk med rød karry. Dertil blomkålsris (fint hakket blomkål stegt på panden). Det var super lækkert og faldt i god jord. Vi slutter altid lige med en kop te og en lille snak 😍 

Det er en rigtig dejlig tradition og jeg kan kun anbefale den 💓💓 og i næste uge har vi så 1 års jubilæum 💓💓 Så må jeg hellere huske at tage et billede 😀


Ingen kommentarer:

En IKKE tur... I dag tog jeg til Tune til Hanne, da jeg skulle aflevere en hæklet høne til en dame, der også bor i Tune. Hanne ville selvføl...